EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

Μαχαίρι σε 4.762 ''νεκρά'' έργα του ΕΣΠΑ

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011 11:04:09 πμ
ΠΗΓΗ: Pliroforiodotis.gr     ΧΡΗΣΤΗΣ: ski.gr

Τη “μαύρη λίστα” των έργων που ακυρώνονται από τον αρχικό προγραμματισμό, παρότι είχαν πάρει την περίφημη πράξη ένταξης από το ΕΣΠΑ, καλούνται να συντάξουν μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου οι 13 περιφέρειες της χώρας. Και αυτό, καθώς στερούν πόρους από άλλα, “ώριμα” έργα, τα οποία μπορούν να τρέξουν απορροφώντας τα αναγκαία κοινοτικά κονδύλια.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα "Μακεδονία", το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει να ζητήσει την επανεξέταση για συνολικά 4.762 έργα σε όλη τη χώρα, προϋπολογισμού 5,5 εκατ. ευρώ, τα οποία παρέμεναν στα χαρτιά, καθώς δεν μπόρεσαν, λόγω ανωριμότητας των μελετών τους, να δημοπρατηθούν.

“Μαχαίρι” θα πέσει σε δεκάδες έργα στην Κεντρική Μακεδονία, τη δεύτερη περιφέρεια της χώρας, ενώ θα δοθεί μάχη για να τρέξουν έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου και σχολικών μονάδων. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι περιφερειάρχες καλούνται να δράσουν άμεσα και αποτελεσματικά και να… ξεχάσουν τις διακοπές, προκειμένου να πάρουν χαρτί και μολύβι, αξιολογώντας τα έργα που μπορούν τα τρέξουν για να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ. Ήδη, σε συνάντηση που είχαν προ ημερών με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Θάνο Μωραΐτη οι περιφερειάρχες άκουσαν οδηγίες και τρόπους με τους οποίους μπορούν να διευκολυνθούν και να εντοπίσουν τόσο τα “ώριμα έργα”, ώστε να επιταχυνθεί η απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων, όσο και τα “νεκρά”, που θα πρέπει να ακυρωθούν.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Διονύση Ψωμιάδη, το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε από το υπουργείο προβλέπει ότι το ξεκαθάρισμα των προγραμμάτων και η επιλογή των “ώριμων” έργων πρέπει να γίνει έως τον Σεπτέμβριο. “Είναι μια δύσκολη δουλειά η οποία πρέπει να γίνει, και πιστεύω ότι μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου θα είμαστε σε θέση να έχουμε τη λίστα με τα έργα που θα απεντάξουμε από το ΕΣΠΑ, όπως και αυτή με τα έργα που θα τρέξουν”.
Πάντως, ο κ. Μωραΐτης τόνισε στη συνάντησή του με τους περιφερειάρχες ότι το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στο δύσκολο έργο των περιφερειών, σημειώνοντας ακόμα ότι θα τους παρασχεθεί το απαιτούμενο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και τεχνικοί σύμβουλοι, για να τρέξουν τα περιφερειακά προγράμματα μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποστήριξης.

“Απελευθερώστε πόρους”

Το θέμα της απένταξης “νεκρών” έργων τέθηκε προ ημερών και από τον υπουργό Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος απηύθυνε τελεσίγραφο προς τους φορείς του δημοσίου και τις περιφέρειες να απελευθερώσουν τους πόρους του ΕΣΠΑ που παραμένουν εγκλωβισμένοι σε ανενεργούς κωδικούς, προχωρώντας σε απένταξη των “κοιμώμενων” έργων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, θα επανεξεταστούν 4.762 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 5,5 δισ. ευρώ, ενώ έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα αποφασιστεί αν θα δημοπρατηθούν ή θα απενταχθούν οριστικά από το ΕΣΠΑ. Μάλιστα, ο υπουργός ανέφερε ενδεικτικά ότι μόνο στην περιφέρεια Αττικής τα μισά από τα 3 δισ. ευρώ που διαχειρίζεται συνολικά έχουν εγκλωβιστεί σε “νεκρές” εκχωρήσεις και σε ανενεργά έργα.
“Υπάρχουν έργα που μπορούν να προχωρήσουν άμεσα. Αποκλειστικό κριτήριο είναι η άμεση χρηματοδότηση της οικονομίας”, τόνισε ο υπουργός.
Μείζον ζήτημα χαρακτήρισε τη μικρή απορροφητικότητα που εμφανίζουν τα έργα σε πολλές περιφέρειες ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής, λέγοντας ότι “θα πρέπει να δράσουμε γρήγορα και να κάνουμε την αξιολόγηση”. Μάλιστα, σημείωσε ότι στην περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας η απορροφητικότητα των έργων το πρώτο εξάμηνο του 2011 έφτασε μόλις το 10% του ετήσιου στόχου, ενώ θα έπρεπε να αγγίξει τουλάχιστον το 50%.


Γκάζι για δρόμους και σχολεία

Ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ψωμιάδης, μιλώντας στη “ΜτΚ”, τονίζει ότι δεν είναι γνωστό ακόμα πόσα χρήματα κατανέμονται από το ΕΣΠΑ στην περιφέρεια, ωστόσο η διοίκηση θα πρέπει με κάθε τρόπο να εντάξει έργα “ώριμα”, που αφορούν το οδικό δίκτυο, στο σύνολο των επτά νομών, που χρίζει άμεσης συντήρησης και επισκευής, καθώς επίσης έργα που αφορούν τη σχολική στέγη.
“Το ΕΣΠΑ είναι το εργαλείο που περιμέναμε, αλλά μένει να δούμε πόσα έργα μπορούμε να εντάξουμε και τι κονδύλια θα πάρουμε. Εμείς πάντως θα δώσουμε προτεραιότητα σε δρόμους και σε σχολεία σε κάθε έναν από τους επτά νομούς”, υπογράμμισε ο κ. Ψωμιάδης.
Σε ό,τι αφορά τη συντήρηση και κατασκευή του οδικού δικτύου, ο κ. Ψωμιάδης εξήγησε ότι είναι το μείζον ζήτημα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς σε πολλές περιοχές αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα από κακοτεχνίες, που συνιστούν “παγίδες θανάτου” για τους οδηγούς. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που θα πρέπει να αποκατασταθούν άμεσα, με προϋπολογισμό που φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ, είναι:

  • Στον νομό Πέλλας ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Έδεσσας - Αγίου Αθανασίου.
  • Σε κακή κατάσταση είναι ο δρόμος Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά, μήκους 30 χλμ., για τον οποίο η διοίκηση της περιφέρειας ζήτησε να εκπονηθεί οικονομοτεχνική μελέτη, προκειμένου να υπολογιστεί το κόστος τού έργου.
  • Σε κακή κατάσταση βρίσκεται ο δρόμος Έδεσσας - Βόρρα (Καϊμακτσαλάν), στον οποίο έχουν διαπιστωθεί λακκούβες και καθιζήσεις, άκρως επικίνδυνες για τους οδηγούς, ενώ απαιτείται η δημιουργία μίας ακόμα κυκλοφοριακής λωρίδας.
  • Σοβαρά προβλήματα για την ομαλή διέλευση των οχημάτων έχει και ο δρόμος Ραιδεστού - Γαλάτιστας.
  • Ο δρόμος στον Σταυρό, το Καλοχώρι και τη γέφυρα του Αξιού.
  • Ο δρόμος από Χαλκηδόνα προς Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., τα οποία ο οδηγός διανύει σε 20 λεπτά λόγω κακοτεχνιών.
  • Ο δρόμος στο Στρατώνι και τη Συκιά Χαλκιδικής.
  • Κακό και κυρίως επικίνδυνο είναι το οδικό δίκτυο από Σέρρες προς Δράμα.
  • Στην Ημαθία σε κακό χάλι βρίσκεται ο δρόμος από τη Βέροια προς τη Νάουσα, ενώ απαιτείται οπωσδήποτε η δημιουργία τρίτης λωρίδας.
  • Ιδιαίτερα επικίνδυνος θεωρείται ο εθνικός δρόμος Κατερίνης - Ελατοχωρίου.
  • Στον δρόμο Πολυκάστρου - Κιλκίς διαπιστώνονται πολλές κακοτεχνίες, ενώ στον νομό Χαλκιδικής απαιτείται η αποκατάσταση των οδικών αξόνων και στα τρία πόδια.
  • Στον νομό Χαλκιδικής τα προβληματικά τμήματα του οδικού δικτύου είναι: ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου (δημοπρατήθηκε αλλά δεν προχωρά), Ποτίδαιας προς Κασσάνδρα (δημοπρατήθηκε και έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί) και ο δρόμος από Μουδανιά προς Ποτίδαια (έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί).





 

 
 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΧΡΗΣΤΕΣ


Υπενθύμιση κωδικού
Εγγραφή χρήστη

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Νοέμβριος 2024

ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301