EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

Ανάπτυξη Τουριστικής Χιονοδρομίας στην Ελλάδα - Προβλήματα και Προοπτικές

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ & ΟΜΙΛΙΕΣ

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010 11:38:13 πμ
ΠΗΓΗ: TravelDailyNews.gr     ΧΡΗΣΤΗΣ: ski.gr

Η χαώδης γραφειοκρατία, η η έλλειψη απόκτησης του σήματος του ΕΟΤ λόγω εμπλοκής σε θέματα γης και χωροταξικού και ο ισχυρός ανταγωνισμός από τις γειτονικές βαλακνικές χώρες αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού χιονοδρομικού τουρισμού, όπως αναλύθηκαν σε φόρουμ με θέμα «Ανάπτυξη Τουριστικής Χιονοδρομίας στην Ελλάδα - Προβλήματα και Προοπτικές», που πραγματοποιήθηκε, παρουσία τόσο της πολιτικής ηγεσίας όσο και των άμεσα σχετιζόμενων φορέων, την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου, στο ξενοδοχείο Amalia HotelAthens.

Η διοργάνωση του φόρουμ αποτέλεσε μια πρωτοβουλία του Ελληνικού Συλλόγου Τουριστικής Χιονοδρομίας (Ε.Σ.ΤΟΥ.Χ.), για μια εφ'όλης της ύλης συζήτηση με αντικείμενο τα προβλήματα και τις προοπτικές της τουριστικής χιονοδρομίας -αλλά και του χειμερινού τουρισμού γενικότερα. Στο φόρουμ συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, το ιδιοκτησιακό και αδειοδοτήσεις, αλλά και η αδυναμία και ανυπαρξία επενδύσεων. Ακόμη, ο εκσυγχρονισμός των υπαρχουσών χιονοδρομικών εγκαταστάσεων, καθώς και η δημιουργία μηχανισμών υποστήριξης ορεινού τουρισμού κ.λπ. (τουρισμός τεσσάρων εποχών και χιονοδρομικός τουρισμός εβδομάδας, «Λευκές Εβδομάδες»).

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Γιώργος Νικητιάδης και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, κ. Ανδρέας Ανδρεόπουλος, ενώ από την πλευρά της αντιπολίτευσης, το «παρών» με ομιλία της έδωσε η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευύθυνης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ, κα Όλγα Κεφαλογιάννη. Ακόμη, στα ζητήματα του χειμερινού και χιονοδρομικού τουρισμού αναφέρθηκαν με ομιλίες και παρεμβάσεις τους ο πρόεδρος της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων Ελλάδος, κ. Χρήστος Παππάς, η αντιπρόεδρος της 'Ενωσης Χιονοδρομικών Κέντρων Ελλάδος, κα Τζούλια Τσαλίκη, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), κ. Νίκος Κελαϊδίτης, ο κ. Μιχάλης Ζιώτης από την εταιρεία PADEV και ο κ. Απόστολος Καραφίλης από την εταιρεία Skylines Euroski.

Ο κ. Ανδρεόπουλος τόνισε ότι «για να μπορέσουμε να μιλάμε για τουριστική χιονοδρομία χρειάζονται ορισμένες υποδομές. Κάποιοι δε θέλουν καμία παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον, κάτι που είναι ανεπίτρεπτο, όπως το ίδιο ανεπίτρεπτο είναι και το άλλο άκρο, δηλαδή η άκρατη εκμετάλλευση της φύσης», ενώ αναφέρθηκε και στο χρόνια πρόβλημα της κυριότητας γης και του χωροταξικού σχεδιασμού, που εμποδίζει κάθε νέα επένδυση.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στην ομιλία του, ο κ. Παναγιώτης Δρίβας, διευθυντής του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού και εκπρόσωπος της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης:

  • Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα 18 Χιονοδρομικά Κέντρα
  • Υπάρχουν 190 χλμ. χιονοδρομικές πίστες
  • Υπάρχουν 10 τουριστικοί αναβατήρες, από τους οποίους 30 εναέριοι, με συνολική μεταφορική ικανότητα περίπου 70.000 άτομα/ώρα,
  • Το άθροισμα των μέσων όρων των εισιτηρίων (χιονοδρόμων και επισκεπτών) όλων των ελληνικών Χ.Κ. ανά χιονοδρομική περίοδο υπολογίζεται περίπου 500.000 στις προσελεύσεις
  • Αν θεωρήσουμε έναν τζίρο 100 ευρώ ανά προσέλευση για εξοπλισμό, μεταφορά, διατροφή, διανυκτέρευση κ.λπ., μπορούμε να υπολογίσουμε σε μια πρώτη προσέγγιση, ότι τα ελληνικά Χ.Κ. πραγματοποιούν έναν τζίρο περίπου 50 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς τα λαμβάνουμε υπόψη οικονομικά μεγέθη που σχετίζονται με την αξία γης και ακινήτων.

Όπως ανάφερε η κα Όλγα Κοτσίνα, πρόεδρος Δ.Σ. του Ελληνικού Συλλόγου Τουριστικής Χιονοδρομίας, τα σημαντικότερα προβλήματα είναι:

  • Ζημιές στους ισολογισμούς των Χ.Κ.
  • Υπερκορεσμός τα Σαββατοκύριακα και υπολειτουργία τις καθημερινές.
  • Ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού και ελλιπής εκπαίδευση εργαζομένων στα Χ.Κ.
  • Απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις.
  • Ανυπαρξία σημαντικών επενδύσεων για την ανακαίνιση ή και επέκταση των υφισταμένων εγκαταστάσεων.
  • Επιτυχίες του συναγωνισμού - διαρκώς αυξανόμενη προσέλευση ελληνικής χιονοδρομικής πελατείας, τόσο από παραδοσιακά (Ελβετικά, Γαλλικά, Ιταλικά, και Αυστριακά) όσο και από γειτονικά (Βουλγαρικά, Τουρκικά, Σκοπιανά) Χ.Κ.
  • Ελλιπές προϊόν, το οποίο οδηγεί σε κακή χιονοδρομική εμπειρία για τους πελάτες.

«Η οικονομική κατάσταση των ελληνικών χιονοδρομικών κέντρων σήμερα είναι από κρίσιμη ως άθλια», τόνισε η ίδια χαρακτηριστικά. «Υπό τις συνθήκες αυτές είναι πολύ δυσκολο να γίνουν νέες επενδύσεις από τα ταμεία των ίδιων των χιονοδρομικών, παρόλο που στη χώρα μας ο αριθμός των χιονοδρόμων αυξάνεται κάθε χρόνο θεαματικά (σήμερα υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα 350.000 άτομα κάνουν σκι περισσότερες από 6 φορές το χρόνο).

Εδώ αξίζει να σημειωθεί το οξύμωρο ότι, ενώ τα Χ.Κ. αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον όγκο των χιονοδρόμων που έρχονται το Σαββατοκύριακο, σε ετήσια βάση τα Χ.Κ. λιμοκτονούν! Αυτό το οξύμωρο δε λύνεται με επεκτάσεις / επενδύσεις στην παρούσα φάση, διότι ναι μεν αυτές θα αποσυμφορήσουν τα Χ.Κ., αλλά θα αυξήσουν τα ελλείμματά τους σε ετήσια βάση.

Ο ανταγωνισμός από τα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας και των άλλων γειτονικών χώρων είναι πολύ μεγάλος και θα συνεχίσει να εντείνεται,πράγμα που θα αναγκάσει μέσα σε λίγα χρόνια πολλά χιονοδρομικα κεντρα της χωρας μας να κλείσουν».

Η κα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι για να μπορέσει ο χειμερινός τουρισμός να αναζωογονήσει τις τοπικές οικονομίες, χρειάζεται να δοθεί ειδικό βάρος στα εξής επιμέρους σημεία:

  1. Εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να πληρούν απόλυτα τις απαιτήσεις της αθλητικής και τουριστικής χιονοδρομίας και παράλληλα, να ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας. Σημαντικό είναι να υπάρξουν βελτιώσεις και στις υποδομές μεταφορών. Ομοίως αναγκαίος είναι και ο εκσυγχρονισμός των προσφερόμενων υπηρεσιών.
  2. Χρειάζεται στοχευμένος, ξεχωριστός σχεδιασμός, ένα marketing plan, το οποίο να δίνει ταυτότητα στον εγχώριο χιονοδρομικό τουρισμό. Λείπουν οι ειδικές και στοχευμένες δράσεις επικοινωνίας, που μπορούν να 'χτίσουν' μια ελκυστική και ανταγωνιστική εικόνα για τα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας Ως αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης, η τουριστική αγορά (κυρίως η εξωτερική) δεν ταυτίζει την Ελλάδα με το χιονοδρομικό τουρισμό.
  3. Προβολή και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με πιο εξειδικευμένη κατεύθυνση και δη, εστίαση στους προορισμούς ή τις περιφέρειες. Με τον τρόπο αυτό, κάθε προορισμός αποκτά τη δική του ταυτότητα. Αυτή η διαφοροποίηση, μέχρι σήμερα, δεν επιτυγχάνεται απολύτως με τις καμπάνιες προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού. Ο θερινός τουρισμός «σκεπάζει» το χειμερινό.

Τέλος, ο σύμβουλος Χιονοδρομίας του Ε.Σ.ΤΟΥ.Χ, κ. Σωτήρης Γιαννόπουλος, ανέπτυξε τις προτάσεις του Συλλόγου, οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα:

  • Επέκταση, εκσυγχρονισμός και καλή λειτουργία των Χ.Κ.
  • Δημιουργία μηχανισμών υποστήριξης των Χ.Κ. από τις τοπικές κοινωνίες (αυτοδιοίκηση και τοπικές επιχειρήσεις).
  • Ανάπτυξη τουρισμού 4 εποχών και τουρισμού εβδομάδος στην ευρύτερη περιοχή.

Ετικέτες

Χιονοδρομίας,





 

 
 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΧΡΗΣΤΕΣ


Υπενθύμιση κωδικού
Εγγραφή χρήστη

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Απρίλιος 2024

ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345